Uitvaart Eenvoudig

06-40936351

Dag & nacht bereikbaar
Binnen 4 uur op locatie overlijden
Regio Haaglanden - Delfland - Westland

Belangrijk om te weten

Aandachtspunten belangrijk om te weten


 

Ø Wat te doen bij overlijden

-         Arts waarschuwen, deze dient het overlijden vast te stellen

-         Wachten tot de arts is geweest, de papieren heeft getekend (2 env.) en achterlaat

-         Ga naar de website www.uitvaarteenvoudig.nl

-         Lees op de site de onderdelen “Extra’s” en “Aandachtspunten” goed door

-         Open het meldingsformulier, vul deze volledig in en verzend het meldingsformulier

-         Bel direct na verzending ons op telefoonnummer 06-40936351 ter bevestiging

-         Kleding voor de overledene en de papieren van de dokter klaarleggen

-         De legitimatiebewijzen van de opdrachtgever en de overledene klaarleggen

-         Binnen 4 uur na de melding zijn wij ter plaatse om de gewenste handelingen uit te voeren

-         Indien er extra’s zijn aangegeven nemen wij hierover binnen 24 uur contact op

 Ø Afscheid van de overledene

Wij vinden het belangrijk u er op te wijzen dat, als u kiest voor enkel het basispakket, het afscheid nemen van de overledene door de nabestaanden alleen kan plaatsvinden tussen het moment van overlijden en het moment dat wij de overledene komen ophalen. Vanaf het moment dat wij de melding doorkrijgen hanteren wij een tijdsbestek van 4 uur om op de locatie van overlijden aanwezig te zijn. Dit houdt in dat we er binnen een half uur zouden kunnen zijn, maar ook na drie-en-een-half uur. Bij het melden van het overlijden kunnen wij een tijdsindicatie geven met een margevan 1 uur. Als u het moment van ophalen wilt uitstellen om rustig afscheid te kunnen nemen wacht u dan met het melden van het overlijden aan ons tot dat u zover bent om de overledene te laten gaan. Wilt u toch nog liever iets toevoegen aan het pakket dan bieden wij onder het kopje “extra’s” mogelijkheden om het afscheid nemen uit te breiden.

Ø PDF-bestanden

Op onze site kunt u zowel het document “Aandachtspunten” als “Extra’s”openen als PDF-bestand om af te drukken of geopend te houden tijdens het invullen van het meldingsformulier.

Ø Bestemmingvan de as

Na de crematie worden de asresten op een zorgvuldige manier verzameld. De asresten worden in ieder geval één maand in de algemene nis van het betreffende crematorium bewaard. Deze ruimte kan niet worden bezocht. Deze wettelijke bepaling is in Nederland ingesteld om de asresten de eerste maand beschikbaar te houden voor een eventueel strafrechtelijk onderzoek. De termijn is ook bedoeld om nabestaanden de tijd te geven goed na te denken over dedefinitieve bestemming van de asresten. Wel kan de officier van justitie om ontheffing van de bewaartermijn worden verzocht, zodat men de asresten eerder mee kan krijgen, indien aantoonbaar noodzakelijk. De asresten worden in de algemene nis bewaard in een speciale “bewaar”asbus. Daarop staan de persoonsgegevens van de overledene en het unieke crematienummer. Tussen deasresten bevindt zich altijd het vuurvaste crematiesteentje waarop ditzelfde crematienummer is vermeldt. Dit is het steentje wat voor aanvang van de crematie op de kist wordt gelegd en vanaf dat moment het identificatiemiddel van de gecremeerde persoon wordt. In de eerste weken na de crematie zal het betreffende crematorium de opdrachtgever een brief sturen waarop de wensen van de bestemming van de as kenbaar gemaakt kunnen worden. In het basispakket zijn de kosten voor de standaard asbestemming opgenomen. Wilt u de as een andere bestemming geven dan adviseren wij u eens binnen te lopen bij Uitvaartwinkel Haaglandenaan de Damlaan 64 te Leidschendam. Zij zijn bekend met alle mogelijkheden en helpen u graag verder. De extra kosten hiervoor zijn afhankelijk van uw wensen. De medewerkers van de winkel kunnen u hierover uitgebreid informeren. De openingstijden zijn van ma. t/m za. Tussen 12.00 en 16.00 uur.

Ø Onvoorziene extra kosten

Het zou kunnen zijn dat ziekenhuizen, een hospice of dergelijke zorgbieders (gemiddeld € 150,00) of politie, justitie of GGD (kan oplopen tot € 500,00) extra kosten in rekening brengen voor het door derden extra laten overbrengen van de overledene, het verlenen van de laatste zorg of verblijf in een mortuarium. Op deze kosten hebben wij geen invloed en zijn ook niet opgenomen in ons pakket. Voor deze kosten zijn wij niet verantwoordelijk en deze dienen rechtstreeks aan de opdrachtgever berekend te worden. Is een dergelijke instantie gemoeid met het overlijden, laat u zich, bij voorkeur vooraf, goed informeren naar de keuzes die u wellicht heeft om zulk soort ongewenste extra kosten te voorkomen. Handelingen van derden waar u geen opdracht/toestemming voor geeft hoeft u naar onze mening ook niet te betalen. Komt u niet onder dergelijke extra kosten van derden uit dan verzoeken wij u aan de betreffende instantie de naam en adresgegevens van de opdrachtgever door te geven t.b.v. facturatie van deze diensten.